Najważniejsze zmiany względem poprzednich części:
Grafika trójwymiarowa.
Szereg nowych postaci (Shinnok, Kai, Jarek, Tanya, Reiko, Fujin, Quan Chi).
Każda postać posiada unikalną broń.
Nowe plansze (wzorowane przede wszystkim na pierwszej i drugiej części gry).
Jako najważniejsza postać w grze występuje Shinnok - była to bardzo
kontrowersyjna zmiana, ze względu na to, iż postać tą można wybrać od
początku gry i pokonanie jej w walce jest bardzo łatwe. We wcześniejszych
częściach ostatnią postacią do pokonania był Shao Kahn.
Zmienił się system wykonywania "Kombosów". Każda postać ma te same
kombinacje w wykonywaniu "kombosów" czyli ciosów zadawanych pod rząd. Dodano
na "Kombosy" ogranicznik Maximum Damage przeciwnika odrzuca do tyłu po
przekroczeniu 40% obrażeń
Poprawiono płynność gry (Gra jest stanowczo szybsza).
Gra jest o wiele łatwiejsza od swoich poprzedniczek, co czyni milszą zabawę
z komputerem.
Kolejna
część Moratal Kombat powstała w 1997r i było o niej naprawdę głośno, bo tym
razem Midway zapowiedział że gra będzie w 3D gdy odbyła się premiera gry z
Midway wyjechały ciężarówki z automatami MK4. Nawet w telewizji na
amerykańskich stacjach TV można było zobaczyć komentarze i urywki z gry było
to naprawdę głośne wydarzenie gdyż ten Mortal wyróżniał się od swoich
poprzedników
zupełnie nowe postacie, naprawdę brutalne Fatality i możliwość zdobywania
filmików postacią którą przeszliśmy grę zamiast obrazków znanych z
poprzednich części i do tego filmiki się zachowują w galerii więc można je
cały czas oglądać więc jest grą w którą warto zagrać.
W
grze mamy do wyboru 15 postaci + 3 ukryte zagrać możemy starymi postaciami
czyli Scorpion, Sub-Zero, Reptile, Raiden, Liu kang, Jax,
Johny Cage i Sonya nowe postacie to Kai (kolejny mnich Shaolin), Shinnok
(wygnany stary bóg), Reiko (jeden z generałów Shinnoka), Jarek (członek
klanu Black Dragon), Tanya (kolejna kobieta z Edeni), Fujin (bóg wiatru) i
Quan chi (czarnoksiężnik) głównymi bosami do pokonania
są Goro i Shinook, ukryte postacie którymi możemy zagrać to Noob Saibot,
Goro i Meat (czyli postać która wygląda jak obdarty człowiek po "Fatalitach").
Jeśli
chodzi o ciosy postaci też się sporo zmieniło jest więcej ruchów i tajnych
ciosów jest także możliwość rzucania różnymi głazami z aren, albo czaszkami
jest też możliwość używania broni przez daną postać np. Scorpion posiada
miecz, Sub-Zero lodową maczugę, Reptile topór
i tak dalej. Pomysł walki bronią były w sumie dobrym pomysłem tylko niestety
postać traci broń jeśli dostanie mocniejsze uderzenie. Areny tez się
zmieniły są bardziej mroczne i oczywiście całe wykonane w 3D można też
spotkać kilka starych aren z poprzednich Mortali np. Goro lair, The Living
Forest...
muzyka w grze też jest świetnie dopasowana do mrocznego klimatu aren.
Fatality w grze są świetnie wykonane są naprawdę brutalne i krwawe nie jak w
poprzednikach każda postać dalej ma po 2 "Fatale" plus 1 "Fatal" który można
wykonać na dwóch arenach te Fatality też wyglądają lepiej niż w poprzednich
częściach można np. efektowniej nabić przeciwnika na kolce lub wrzucić go w
szybko kręcący się wiatrak a Fatality wykonane w grafice 3D warto zobaczyć
jak bardzo się
zmieniły. txt by Scorpion