|
|
Dywagacja na temat bohaterów
Dairou
John Vogel - Dairou jest członkiem tej samej organizacji
co Hotaru. Ed Boon - Dairou
został przedstawiony w Mortal Kombat Deception, ale właściwie pracowaliśmy
nad nim już od Mortal Kombat Deadly Alliance. Zawsze myślałem że jest to cool postać i w zasadzie ma jeden z najpotężniejszych ruchów w Deception
czym jest: Ruch BackSlam który wypycha przeciwnika w górę na kilka sekund.
Ten BackSlam, jest zdecydowanie moim ulubionym ruchem ze wszystkich
technik Dairou.
Cyrax
Sal Divita (Cyrax) - Sektor i Cyrax byli wyjątkowi,
ponieważ byli robotami, zmechanizowani. Steve Beran (Projektant
postaci) - Śmieszną sprawą odnośnie Cyraxa i Sektora, jest to, iż nie
byliśmy w stanie wymyślić imion dla nich, więc Nigasky wpadł na pomysł
nadania im imion Ketchup i Mustard (Keczup i musztarda). Ketchup jako
czerwony Sektor , a mustard jako żółty Cyrax Ed Boon - Cyrax był
jednym z wielu postaci granych przez Sal Divite. Kiedy Sal grał Cyraxa,
było mi go naprawdę szkoda, ponieważ miał na sobie hełm i całe
opancerzenie i pocił się w tym ogromnie, po prostu kostium stanowił
niewyobrażalną niewygodę dla Sala. Sal Divita - Kostium Cyraxa był
naprawdę ciężki, było w nim mnóstwo plastiku. Kostium zawierał również
hełm, ale bardzo nie wygodny i trudno w nim się oddychało, nic nie było
słychać w nim, ale jakoś przeszliśmy przez to. Steve Beran - Cyrax
ma wiele klimatycznych ruchów i gadżetów, jak otwarcie klatki piersiowej
i wyrzut granatów czy siatki. W Deadly Alliance ma jedno z moich
ulubionych Fatality: Wielki mechaniczny szpon który bije przeciwnikiem w
podłogę.
Bo' Rai
Cho
Herman Sanchez (Projektant postaci) - Po Hiszpańsku słowo "Pijany" mówi się "Boraczo" , więc zmieniliśmy to słowo sylabicznie na
brzmiąco bardziej po "azjatycka"Bo Rai Cho", załapaliście o co chodzi;-) Steve Beran - To jeden z moich ulubionych
charakterów. Wielu ludzi uważa że jest raczej śmieszny ze względu na jego
pijackie ruchy, ale w rzeczywistości to jedna z najpotężniejszych postaci
w grze. Jay Biondo (Programista) - Bo' Rai Cho jest mistrzem Shujinko. Był oficjalnie wyprodukowany w Deadly Alliance. Jest śmiesznym
bohaterem, ponieważ posiada parę cech które czynią go niezwykłym: Lubi
pić, lubi sztuki walki i lubi uczyć. John Vogel - To bardzo
sympatyczna postać. Podoba mi się to, że Mortal Kombat ma w końcu
nauczyciela, wiecie, w większości filmów o sztukach walki występuje
stary nauczyciel od którego nauki pobiera młody człowiek. Bo' Rai Cho jak
by przejął tą rolę w Mortal Kombat. Herman Sanchez - Ed Boon chciał
postać która była by... Świnią , pierdziała, wymiotowała i nie miała
samokontroli. Ed Boon - Tak, to jedna z tych rzeczy które włożyliśmy
do gry, wiecie, myśleliśmy że doda to humoru do gry.
Blaze
John Vogel - Blaze jest żywą pochodnią która została
stworzona przez Edeńskich czarnoksiężników. Jego głównym celem była
podróż po światach i przypatrywanie się mocom wojowników. Shang Tsungowi, Shao Kahnowi, nawet Raidenowi. Czarnoksiężnicy z Edenii,
najwidoczniej mieli wizję że pewnego dnia będzie zbyt wielu zbyt potężnych
wojowników którzy to swoją mocą zapoczątkują Armaggedon. Kiedy Blaze miał
uznać że Armaggedon będzie blisko, miał wkroczyć do akcji i powstrzymać
proces w zarodku. Ed Boon - Blaze jest głównym bossem w Mortal Kombat
Armaggedon. Jeżeli spojrzeć na to inaczej jest to postać główna do której
zmierzały wszystkie części Mortal Kombat... Steve Beran - Blaze
powstał jako postać tła do Mortal Kombat II. Nie był grywalną postacią. Po prostu
był tłem na planszy z Mostem. Fajną rzeczą jest to , że w
wersji Mortal Kombat II dodaliśmy mu wiele efektów dźwiękowych i wiele
efektów wizualnych których nie dodaliśmy jeszcze żadnej innej postaci w
takich ilościach. Ed Boon - Blaze ma wiele masywnych technik, nie
jest małą postacią, zajmuje on większą część ekranu gry. Może toczyć sie
jak kula, rzucać fireball`ami, zmieniać się w roztopioną lawę. Moim
ulubionym ruchem u niego jest jak zmienia się w kule i praktycznie tratuje
swego przeciwnika.
Baraka
Rich Divizio - Dzień dobry, nazywam się Rich Divizio,
gram Barake w Mortal Kombat II. Ed Boon - Staraliśmy się wymyślić
postacie, chodziliśmy do sklepów z przebraniami i raz znaleźliśmy maskę
potwora... Rich Divizio - To była bardzo ciasna maska którą musiałem
nosić Ed Boon - Wiecie, pomalowaliśmy ją, dodaliśmy parę swoich
elementów. Rich Divizio - Ja pamiętam tylko tony, tony wody spływającej
mi po karku. Ed Boon - Dodaliśmy sztuczne paznokcie do maski,
później pomalowaliśmy je na srebrno, kolor zębów... Rich Divizio - Ta
maska była ciasna jak skóra Ed Boon - Ludzie sobie nie zdają sprawy,
że ten straszny potwór powstał z maski, oraz sztucznych paznokci, które
kupiliśmy w supermarkecie. Rich Divizio - Ta maska była
niemożliwa Ed Boon - Baraka był w wielu grach Mortal Kombat, ale jest
on ulubieńcem fanów od bardzo dawna. Rich Divizio - Ciach, ciach,
ciach, ciach, ciach ( Udaje cięcia Baraki: B+B+B+LP)
Ashrah
Ed Boon - Ashrah jest zjednoczona z dobrem, ludzie myślą
że jest to taka żeńska wersja Raiden`a . Myślę, że wynika to z tąd, iż
świeci białymi kulami podczas technik oraz ma kapelusz który przypomina
Raidenowski. Prawdopodobnie jest jedną z najsilniejszych postaci w grze,
ponieważ posiada szeroki wachlarz specjalnych ruchów. Posiada wręcz
najwięcej specjalnych ruchów ze wszystkich postaci w Deception. John
Vogel - Idea powstania Ashrah, jej historia jest taka , że jest demonem
który znalazł miecz który po zabiciu innych demonów daje świętą moc
właścicielowi. Podczas gdy zabija inne demony, ona sama ulega leczeniu
na duszy i ciele. Ashrah jest typowym przykładem złej postaci która
jednak staje się dobra. Im więcej zabija demonów , tym staje się lepsza.
Jay Biondo (Programista) - Naprawdę podobają mi się jej magiczne
zdolności. Kiedy gram Ashrah ma wir pionowy, wir poziomy który leci
prosto na przeciwnika, ma fireball`a który leci do góry i spada na nas,
również fireball poziomy. Ma wiele magicznych zdolności które czynią z
niej bardzo grywalną postać. Ed Boon - Ze wszystkich nowych postaci w
Deception, podejrzewam że Ashrah będzie miała największy popyt. Jej
wygląd, jej ruchy, myślę, że będzie popularna.
Jade
Ed Boon - Jade
była trzecią postacią która powstała na bazie istniejących już postaci. Jade była żeńską ninją podobnie jak Millena i Kitana i była to tak jak by
zła wersja w porównaniu z niewinnością Kitany John Vogel - Jade była
dziecięcą towarzyszką zabaw Kitany, co praktycznie czyni ją tysiące lat
starą, ponieważ Kitana ma tysiące lat. W Deception Jade została bardziej
ukrytą wojowniczką, która skrada się i zbiera informacje. Lubię to u
niej, jest bardzo lojalna. Chcieliśmy żeby coś ją dzieliło od Kitany i
Mileeny, więc daliśmy jej kij, co było jej bronią w UMK3, MKT.
Nie wiele postaci miało broń w tych dwóch grach.
Hsu Hao
John
Vogel - Hsu Hao jest jednym z członków Klanu Czerwonego Smoka, więc jest
zdecydowanie jednym ze złych. Kiedy Jax wyrywa mu serce, wszyscy myślą
że: Tak , Hsu Hao nie żyje. Jednak w Mortal Kombat Armaggedon wszyscy
powracają do życia, więc Hsu Hao powraca. Steve Beran - Hsu Hao jest
Mongołem, który został zaprojektowany by być anty-Jaxem. W Chińskiej
Armii eksperymentowano na nim, wymieniając większość jego klatki
piersiowej na maszynerie. Ed Boon - Hsu Hao jest charakterem który
przeszedł szereg poprawek Ma kompletnie inny wygląd niż gdy zaczynaliśmy Mortal Kombat Deadly Alliance. Wiele osób sie pyta co ta maszyneria robi
w jego klatce piersiowej, otóż wyjaśniamy to w jego fatality w którym to
z maszyny tej wydobywa sie lasek, który tnie przeciwnika na pół.
Havik
John Vogel - Havik jest klerykiem chaosu . Filozofia Havika
brzmi: "Chaos jest dobry - porządek jest zły, zasady są złe". Jego
największym wrogiem jest Hotaru który służy porządkowi. Interesującą
sprawą odnośnie Havika jest to, że on nie formuje żadnych przymierzy, z
nikim. Więc to nie jest tak że Havik jest zły lub dobry. Havik chce
po prostu osiągnięcia swego celu, jakim jest chaos. Ed Boon -
Chcieliśmy stworzyć postać której ruchy odstręczały by grających, np. jak
łamanie swoich kości czy Hara-Kiri w którym Havik zdejmuje własną głowę z
ciała, chcieliśmy, aby widownia krzyknęła "uhhh" ze wzdrygnięciem na
te ruchy.
Hotaru
John Vogel - Hotaru jest postacią, która chce przynieść
porządek i spokój za wszelka cenę. Jay Biondo - Hotaru jest
interesującą postacią. Ma wiele zasad własnych których przestrzega.
Jennifer Hedrick (Projektant postaci) - Robiąc design Hotaru wzięliśmy pod uwagę jego imię, gdyż imię jego po Japońsku znaczy "Ognista mucha" . Więc jego zbroje zaprojektowaliśmy jako pancerz owada ,
ale zmieliśmy koncepcje wprowadzając mniej robaka, a więcej wojowniczego
pancerza. John Vogel - Z hotaru i Havikiem chcieliśmy spróbować jak z
Chaosem i Porządkiem. Hotaru jest po stronie porządku, Havik jest po
stronie chaosu. Hotaru praktycznie jest po stronie Dragon Kinga z powodu
takiego, że przyniesie on porządek wszechświatowi. Nie obchodzi go jak
Dragon King przyniesie ten porządek, ale że przyniesie.
Goro
Ed
Boon - Były praktycznie dwa modele Goro. Jeden był używany do gry, tak
często zmienialiśmy strukturę postaci, że w końcu rozpadła się całkowicie. W zasadzie to ja mam oryginalny model Gora który został po produkcji
Mortal Kombat I.
Fujin
John Vogel - W Mortal Kombat 4, w historii, Raiden wszedł
w panteon Starszych bogów, więc ktoś musiał zostać protektorem Ziemskiego
Królestwa. Fujin otrzymał ten tytuł. Ed Boon - Fujin jest drugim
boskim charakterem który przedstawiliśmy w historii Mortal Kombat
grywalnych postaci. Raiden był pierwszy, a Fujin jest bogiem wiatrów.
Byłem zwolennikiem dodania do Fujina kuszy, która czyniła go innym od
pozostałych charakterów. W Armaggedonie najpewniej oddamy mu większość
jego ruchów związanych z wiatrem. Będziemy mogli nadal podnosić
przeciwnika za pomocą wiatru, możemy również rzucić w swego przeciwnika
tornado które go obróci.
Frost
John Vogel - Frost jest bardzo podobna do Sub-Zero,
ponieważ ma swoje moce zamrażania. Jej główną linią fabularną jest to,
iż chciała dołączyć do Lin Kuei, które właśnie było reformowane przez
Sub-Zero. Więc dołącza do klanu, Sub-Zero jest pod wrażeniem jej
technik walki. Bierze ją więc pod swoje skrzydła i zabiera do Zaświatów
by walczyć ze Śmiertelnym Przymierzem. Ed Boon - Frost jest żeńskim
Sub-Zero. Odkąd powstał pierwszy Sub-Zero, cały czas rozmawialiśmy o tym
że powinna powstać postać żeńska Sub-Zero. Z jakiegoś powodu nie
zrealizowaliśmy tego w Mortal Kombat I , II , III i IV. Więc w Mortal
Kombat Deadly Alliance chcieliśmy mieć postać z mocami Sub-Zero jako
żeńską formę, ale z własną linią fabularną. Steve Beran - Frost jest
jedną z pierwszych postaci, które zaprojektowaliśmy dla Deadly Alliance,
która wkrótce stała się ulubienicą graczy. John Bogel - Pamiętam jak
publika po raz pierwszy ujżała Frost - żeńską formę Sub-Zero. Byli fan ,
którzy byli bardzo źli, za to że zrobiliśmy żeńską formę Sub-Zero.
Pamiętam jeden list który otrzymaliśmy. Jeden fan w nim napisał, że Mortal Kombat zostanie zniszczone jeżeli to zrobicie. Osobiście uważam że
Frost jest jedną z najlepszych postaci w grze, bardzo ją lubię jest
całkiem cool. Ed Boon - Design kostiumu Frost zajął się Herman
Sanchez. Odwalił on kawał dobrej roboty z jej zamarzniętymi włosami.
Stało się to wizualnym znakiem rozpoznawczym tej postaci. Uważam że to
jedna z innowacyjnych metod jaką przyozdobiliśmy postać z Mortal Kombat.
Moim ulubionym ruchem Frost jest jej zamrożenie które schodzi na ziemię i
wytwarza chodnik zamrażający przeciwnika.
Ermac
Steve Beran -
Ermac jest jedną z moich ulubionych postaci. Jest to najbardziej
tajemniczy z ninja występujących w Mortal Kombat Ermac jest zlepkiem
wielu dusz wojowników które scaliły się w jedną tożsamość. John Vogel -
Shao Kahn złożył dusze razem i wysyłał Ermaca na różne misje. Ed Boon -
W naszym diagnostycznym oknie pisało "Ermac 5" i ludzie myśleli że jest
to coś złączonego z grą, ale w rzeczywistości to nie miało nic wspólnego
z grą, więc pomyśleli że to będzie postać imieniem Ermac. To sprawiło
rumor i chaos u fanów. I sprawiło również to, że chcieliśmy
zaprojektować postać wywodzącą się z rumoru i domysłów fanów.
Specjalne ruchy Ermaca wykorzystywały mistyczną specjalną kinetyczną
moc, taką jak lewitacja, teleporty. Była to bardzo magiczna i
orientalna postać. Był on praktycznie najsilniejszym wojownikiem w Ultimate Mortal Kombat
3, ponieważ miał telekinetyczne uniesienie
postaci z uderzeniem. To jest mój ulubiony ruch z UMK3, oraz chyba możliwe że mój ulubiony ruch ze wszystkich części
Drahmin
John Vogel - Drahmin jest naprawdę ciekawie
wyglądającym charakterem. Nie wygląda tak jak powinna wyglądać postać z universum Mortal Kombat. Pochodzi z innego wymiaru, jest Oni - Demonem z
piekła. W Mortal Kombat Deadly Alliance, Moloch i Drahmin asystują Quan
Chi w ucieczce z innego wymiaru. Quan Chi zdradza ich, więc ich celem
jest vendetta na postaci Quana Chi Steve Beran - Drahmin został fajnie
zaprojektowany, z jego skórą i wielką ręką z żelaza. Ed Boon - Drahmin
był najprawdopodobniej jednym z najtrudniej do zaprogramowania postaci,
gdyż posiadał żelazną rękę. Musieliśmy napisać osobny kod który
gwarantował by nie przesuwanie się tej ręki i nie przeskakiwanie żelaza na
drugą. Drahmin nie wygląda jak cokolwiek co widzieliśmy w Mortal Kombat
Nie wygląda jak ninja, nie wygląda jak istota ludzka. Drahmin ma również
jeden z bardziej komicznych ruchów jakim jest rzut w przeciwnika chmarą
much. Ma zawsze muchy krążące w o koła jego ciała.
Darrius
Ed Boon - Darrius był ostatnim charakterem który zaprojektowaliśmy
dla Deception. John Vogel - Darrius jest troszkę po stronie chaosu.
Jest ze świata porządku Hotaru, ale jest liderem opozycyjnych wojowników. Herman Sanchez - Staraliśmy się znaleźć dwa różne wyglądy dla niego. Jego podstawowym uniformem był kostium podziemnej organizacji
opozycyjnej ze świata Hotaru, lecz inny jego wygląd zawdzięczamy
obserwacji gwiazd kina akcji Ed Boon - Pewnie wielu fanów utożsamia
jego postać z aktorami kina akcji Hong-Kongu. Ciężko to wyjaśnić.
John Vogel - Mam nadzieję zobaczyć jeszcze Darriusa w przyszłych
Mortal Kombat. Jest to klimatyczna postać , dobrze wygląda i ma parę
fajnych ruchów. Nick Shin (Programista) - Jest on kolejną unikalną
postacią, którą im dłużej pogramy, tym bardziej ją polubimy. Ed Boon
- Jest tak jak by zamerykanizowaną japońską postacią walczącą Herman
Sanchez - Jest agresywny , stylowy...
Kira
Ed Boon - Kira jest członkinią klanu Czarnego Smoka wraz z
Kano. Jedną z ciekawych rzeczy odnośnie tej postaci jest to, że jest z
Kano i jest przeciwko Sony`i. Dlatego chciałem jej dać większość ruchów
Kano i Sony`i z Deadly Alliance, więc jest raczej hybrydą Sony`i i Kano.
Jest złą postacią, ale ma większość ruchów Sony`i i Kano które razem się
łączą dla postaci Kiry. John Vogel - Kira dołączyła do nowo
reformującego się klanu Black Dragon pod przewodnictwem Kabala. Jest
zdecydowanie złą postacią, ale jest bardziej zdyscyplinowana niż inni
członkowi klanu Czarnego Smoka jak Kano i ma inne pojęcie o złu, więc Kabal widzi w niej osobę, która jest wzorem nowego Black Dragon.
Nick Schin - Ruchy Kiry są bardzo potężne, zwłaszcza gdy dzierży dwie
bronie w dłoniach. Porusza się bardzo, bardzo szybko, więc może to być
skuteczne jak ktoś umie szybko zmieniać kombinacje.
Kitana
Ed Boon - Myślę że Kitana była jedną z najbardziej
ulubionych postaci w Mortal Kombat II. Miała dziwne comba które ludzie
wymyślili, a ja nawet na to nie wpadłem. Kiedy ujrzałem co ludzie robią
nią za comba gdy jest w rogu pod ścianą to wiedziałem że Kitana jest
specjalna. Ludzie ukierunkowali grę nią w taki sposób, że my projektując
postać, w ogóle nawet o tym nie myśleliśmy. Kitana była podobna do
Mileeny, w zasadzie to są one odmienną, żeńską wersją Scorpiona i
Sub-Zero.
Kano
Rich
Divizio - Nazywam się Rich Divizio i gram Kano w Mortal Kombat I i Mortal
Kombat III Ed Boon - Chcieliśmy zrobić postać która jest na wpół
cyborgiem, na wpół człowiekiem, więc włożyliśmy Kano tę metalową część
na twarz. Znowu kupiliśmy rekwizyt w sklepie kostiumowym. Koleś który
grał Kano, Rich Divizio , nadał Kano nowy wyraz, on po prostu stał się tą
postacią. Rich Divizio - Naprawdę wierzę, że mógł bym być tą postacią. Moim ulubionym ruchem jest: (Rich pokazuje że wyrywa serce,
podnosi je i robi groźną mine ;-)
Kenshi
John Vogel - Kenshi po japońsku brzmi "szermierz". W jego lini fabularnej czytamy że podróżował po Japonii i
wyzywał mistrzów by udowodnić kto jest najlepszy. Podbudzając jego ego, Shang Tsung namawia go do otwarcia krypty z jego pra przodkami . Shang
Tsung wchłania te dusze i pozostawia Kenshi`ego na śmierć . Kenshi nie
zadał sobie sprawy z tego co zrobił i teraz szuka zemsty na Shang Tsungu.
Miecz który znajduje w krypcie okazuje się jednak wypełniony duszami jego
przodków. Ed Boon - Kenshi posiada ataki które popychają przeciwnika, podnoszą go, przesuwają, więc Kenshi, można rzec, jest bardzo dobrym
dystansowym zawodnikiem. Jednym z najlepszych w Deadly Alliance.
Kai
John
Vogel - Kai jest członkiem "Białego Lotosu". Która to jest organizacją
stworzoną przez Raidena by chronić Królestwa Ziemskiego Ed Boon - Kai
był kolejnym nowym charakterem przedstawionym w Mortal Kombat IV.
Chcieliśmy afro-amerykańską postać która miała by zupełnie odmienne
techniki od Liu Kanga i różniła się od niego diametralnie.
Johny Cage
Ed Boon - Johny
Cage był tak jak by naszą wersją gwiazdy Holywood. John Vogel - Jest
to charakter którego zdecydowanie nie wolno brać na poważnie, jest to
postać typu " Heeeej , wazuup;-) , gwiazda Holywood.
Ed Boon - Gwiazda kina, ale ma zdolności Sztuk Walki, jednak jest
wrzucony pomiędzy tymi wszystkimi mnichami, ninja , Lin Kuei... John
Vogel - Dla mnie jest on komicznym aspektem Mortal Kombat. Jest aktorem,
więc nie bierze tego wszystkiego tak poważnie jak Liu Kang albo Raiden
albo Kung Lao.
Kabal
Steve Beran - Kabal pierwszy raz ujrzał światło dzienne w
Mortal Kombat 3. Pierwotnie był zaprojektowany jako nomad, człowiek
pustyni. Ed Boon - Chcieliśmy stworzyć postać która jest
podtrzymywana przy życiu za pomocą aparatury, z tąd ten aparat do
oddychania u Kabala. Jednak nadal ma niesamowite moce których inne
postacie nie mają. Steve Beran - Miał kilka fajnych ruchów jak bieg
przez postać dzięki czemu ta zakręciła się w wir. Ed Boon - Nikt nigdy
nie lubił tego ruchu który zakręcał postać i dawał darmowy cios
Kabalowi. Steve Beran - Był jedną z dwóch postaci które miały bronie. Kabal miał dwa hakowe-miecze. Ed Boon - Był postacią która była zbyt
potężna w Mortal Kombat III i musieliśmy go stonować w UMK3. Steve Beran - Dla Deception, wreszcie mieliśmy możliwość
przywrócenia Kabala. Dodaliśmy my płaszcz który jednak był w zamiarach
przy zaprojektowaniu Kabala. Jednak powracając do starych czasów, nie
mieliśmy możliwości zaanimować tego płaszcza, dlatego wcześniej Kabal
walczył bez niego. Ed Boon - W grach 2D musieliśmy sami robić
kostiumy i je animować. W grach 3D robiliśmy kostiumy na komputerach,
więc mogliśmy zrobić wszystko co chcieliśmy. Steve Beran - Kabal to
jedna z moich ulubionych postaci , cieszę się bardzo że mogliśmy go
przywrócić do Deception i dać mu klasyczny ubiór, taki jaki sobie
wymyśliliśmy dla niego, dawno temu
Jarek
Steve Beran - Jarek pierwszy raz wyszedł w
Mortal Kombat IV. I jeżeli spojrzy się na niego, dostrzeże się, iż
został on zaprojektowany na wzór naszego programisty Hermana Sancheza.
Ed Boon - Jarek wystąpił w Mortal Kombat IV i jest praktycznie
charakterem zastępującym Kano. Ma wszystkie ruchy Kano, od laserów w
oczach, po kule wpadającą na przeciwnika.
Jax
John
Parrish - Dzień dobry, nazywam się John Parrish I JESTEM JAXEM (krzyk). Miałem być silny, duży i być bohaterem. Ed Boon - John Parrish był
jednym z lepszych aktorów postaci. Bardzo łatwo się z nim pracowało. Był
w stanie wykonać wszystkie ruchy i specjalne ataki Jaxa. Pracowaliśmy z
nim w Mortal Kombat II i Mortal Kombat III , było po prostu świetnie.
John Parrish - Kiedy pierwszy raz położyli makijaż na moje ręce które
miały stylizować robotyczne implanty, zajęło im to 6 godzin by zrobić
całość. Właściwie to jest świetnie być częścią Mortal Kombat.
Motaro
John Vogel -
Motaro jest z rasy centaurów z Zaświatów. Był bossem w Mortal Kombat III. W pewnym momencie fabularnym gry, centaury wyświadczały przysługi Shao
Kahnowi. Ed Boon - Motaro był na pewno jednym z największych wyzwań
artystycznych w serii Mortal Kombat. Pół człowiek, pół koń. Steve
Beran - W Armaggedonie mieliśmy decyzje do podjęcia. Albo pozbywamy się Motaro , albo tylko jego tylnich nóg. Nie mogliśmy go pominąć , więc
pozbyliśmy się tylnich nóg. Ed Boon - W Armaggedonie Motaro będzie
miał wiele ruchów znanych z poprzednich części jak wyrzut kuli energii z
jego ogniu oraz teleport jak w Mortal Kombat III, ale daliśmy mu oprócz
tego super szarżę.
Moloch
John Vogel - Jak Drahmin, Moloch jest demonem Oni. On i Drahmin uciekli z innego wymiaru. Na początku Drahmin i Moloch mieli
umowę z Quan Chi, że ten pomoże im uciec do innego wymiaru jeżeli będą go
chronić przed Scorpionem, ale on uciekł zostawiając ich samych i bardzo
się im to nie podobało. Steve Beran - Moloch jest Oni który wystąpił w Mortal
Kombat Deadly Alliance. Jest jakby wielkim gorylem, co różni go od
innych charakterów z Mortal Kombat. Ma wielką kule na łańcuchu jako jego
broń, jest pierwotny i brutalny, chyba najbardziej ze wszystkich postaci Mortal Kombat. Ed Boon - Moloch był wielkim bossem w Mortal Kombat
Deadly Alliance. Większość ruchów Molocha związana jest z jego wielką
kulą u ręki.
Mokap
John Vogel - Mokap ma małą linie fabularną, robi on Motion
Capture dla gier video i filmów... Ale to nie jest głęboka
historia. Steve Beran - Mokap jest postacią bazowaną na Carlosie Pesinie, jest naszym Motion Capture eksperem. Był we wszystkich grach Mortal
Kombat, zaczynając od Raidena. Ed Boon - Pomyśleliśmy sobie, skoro
jest ukryty Blaze, wrzućmy Carlosa do gry i tak powstał Mokap. Carlos
Pesina - Wiecie co, to jest dziwne widząc wykonywanie fatality na swojej
osobie...
Mileena
Ed
Boon - Mileena została stworzona ponieważ chcieliśmy dodać więcej postaci
do gry. Mieliśmy super postać żeńską Kitanę, więc chcieliśmy zdublować
ją, dodać specjalne ruchy robiąc anty-Kitanę i tak właściwie powstała
Mileena. Oprócz niej zapoznajemy Barake. Chcieliśmy aby byli blisko,
więc Mileena musi nosić maskę. Kitana jest bardzo piękna, ale pod maską Mileeny są naprawdę paskudne zęby, które oryginalnie nigdy nie były pod
kostiumem, ale jakoś wdrożyliśmy je w Fatality.
Mavado
John
Vogel - Mavado jest z królestwa Ziemskiego. Jest wysoko postawionym
członkiem Czerwonego Smoka. Steve Beran - Mavado początkowo powstawał
jako charakter-matador, co jednak nie pasowało do Mortal Kombat. Ed
Boon - Mavado to kolejna postać która w grze wygląda kompletnie inaczej
niż w początkowych zamierzeniach.
Kung Lao
Anthony Marquez - Nazywam się Anthony Marquez
i gram Kung Lao. Po pierwszym Mortal Kombat, autorzy pragnęli dodać
kolejną postać mnicha wojownika z Shaolin. Słyszeli o mnie co nie co i
tak wpasowałem się w sagę. Ed Boon - Anthony był prawdopodobnie jednym z
najlepszych mistrzów Sztuk Walk z jakim pracowaliśmy. Jego kopnięcia były
bardzo wysokie i włożył dużo swoim doświadczeniem w sztukach walki.
Anthony Marquez - Co mi się podobało w postaci to, to, że zawsze był
ten kapelusz. Zakładasz kostium, a jednak nadal pozostajesz kolesiem w
kapeluszu. Postać podobna do Clina Eastwooda. Nie widać oczu, twarz w
cieniu i gdy już trzeba się zmierzyć wzrokiem, podnosimy głowę i
ukazujemy przeciwnikowi oczy, to jest Kung Lao.
Liu Kang
John
Vogel - Liu Kang był Ziemską najlepszą nadzieją przed Shao Khanem i
zagrabieniem przez niego Ziemi. Po wielu latach obrony Ziemskiego
Królestwa, Liu Kang został zabity przez Śmiertelne Przymierze. Steve
Beran - Liu Kang zawsze był ostatecznym Bohaterem w Mortal Kombat. Był
jak główny serialowy bohater Ed Boon - Nie daliśmy mu żadnych
zwariowanych brutalnych ruchów, jako mnich Shaolin. Robiliśmy go
mistrzem wielu części, więc naprawdę chcieliśmy zmienić to. John
Vogel - Liu Kang istnieje w dwóch postaciach. Jako nieumarty oraz jako
jego duchowa część. Ed Boon - Liu Kang został zaprojektowany by być
najlepszym bohaterem Mortal Kombat. Jego ruchy były proste, kopnięcia,
uderzenia. Stąd ma ruch "Flying Kick", fireball`e. Każdy mógł nim
grać bo kombinacje były bardzo proste do zrobienia. Liu Kang zawsze był
pokazowym charakterem, którego np. mogliśmy pokazać swojej mamie robiąc
nim proste comba czym jest Mortal Kombat.
Li
mei
John Vogel -
Li Mei jest pierwotnie z Zaświatów. Jej wioska została zniewolona przez Shang Tsunga i Quan Chi. Jej celem jest walka ze Śmiertelnym Przymierzem
i oswobodzenie swego ludu Ed Boon - Dodaliśmy jej wiele akrobacji,
więc ma te zwariowane ciosy nogami i robi rzeczy które fizycznie są nie
możliwe. Jest praktycznie sex-bombą z Deadly Alliance.
Kintaro
John
Vogel - Kintaro jest jak Shokan, ale wygląda jak tygrys. Pracuje dla
Shao Kahna, tak samo jak Goro. Ed Boon - Kintaro jest jak by większą
i groźniejszą wersją Goro. Skakał wyżej niż Goro, bo aż za ekran gry,
był właściwie większy niż Goro. Był trudnym charakterem, gdyż nigdy nie
wiadomo co mógł zrobić następnie. Miał fireball, teleportowe nadepnięcie. Moim zdaniem najlepszym ruchem Kintaro jest ten który dzieli z Sheevą,
czyli wyskok za ekran i zmiażdżenie przeciwnika nadeptując na niego.
Kobra
John Vogel - Kobra jest z mrocznych ulic Ameryki. W Mortal
Kombat Deception jego głównym celem było by zabijać ludzi. Chciał
sprawdzić swoje możliwości sztuk walki i przy okazji dowiedzieć się czy
mógłby dzięki nim zabijać. Ed Boon - Chcieliśmy aby był on normalnym
prostym charakterem, którego każdy mógłby wybrać i grać. Jego fireball,
teleportowe ruchy i uderzenia są bardzo łatwe. Zawsze chcieliśmy taki
charakter który będzie uniwersalny i prosty w obsłudze. Moim ulubionym
ruchem jest to zwariowane kopnięcie które ma. Podnosi nogę która leci tak
jak by dookoła zegara płonąc.
Scorpion
Ed
Boon - Tak, Scorpion zawsze był moim ulubionym charakterem i nadal jest
do dzisiejszego dnia. Sal Divita - Grając Scorpiona trzeba być
troszkę szalonym, tak jak jesteś Ninja, jak cool. Jak gram to zawsze
wybieram Scorpiona. Jestem dumny że jestem częścią legendy Scorpiona. Ed Boon - Lina Scorpiona zawsze była jednym z moich ulubionych ruchów
w serii Mortal Kombat. Nie wiem czy kiedykolwiek zdołamy to przebić.
Reptile
Ed Boon - Reptile to postać którą ja wymyśliłem, jadąc
autem do pracy po lunchu. Uświadomiłem sobie jak to Scorpion i Sub-Zero
ewoluowali i chciałem kolejną super ukrytą postać w Mortal Kombat I.
John Turk - Tak Reptile, ten zielony człek. To kolejna postać która
powstała a przerabiania istniejącej już postaci. Po raz pierwszy gdy
grałem, kazali mi unieść ręce wypuszczając kule energii, to było dla Reptile`a , ale wtedy nie miałem o tym pojęcia.
Reiko
John
Vogel - Reiko jest generałem armii Shao Kahna. Shao Kahn lubił obojętność
i siłę Reiko. Ed Boon - Podczas naszych dyskusji, jakoś połączyliśmy
go z Shao Kahnem, więc dodaliśmy te tajemnicze elementy. W Armaggedon,
w niektórych jego ruchach widzimy hełm Shao Kahna.
Rain
Steve
Beran - Rain był fioletowym ninja, który pierwsze kroki stawiał w Ultimate Mortal
Kombat III. Ed Boon - Rain był ukrytym charakterem. Był to jeden z
tych pomysłów na ostatnią chwilę. Pamiętam jak mieliśmy ninja jednego,
stworzyliśmy z niego Sub-Zero, Scorpiona, Reptile`a i pomyślałem kiedyś
że purpura to jest kolor który moglibyśmy użyć, więc postanowiliśmy go
włożyć do gry. Nie był grywalnym charakterem, ale kiedy ludzie pisali
jak to go znajdywali i chcieliby nim grać, to postanowiliśmy go
udostępnić jako grywalną postać. Moim ulubionym ruchem Raina jest
błyskawica.
Raiden
Carlos Pesina - Moje pierwsze wrażenie jak ujrzałem siebie w
grze, nie poznałem siebie, ale wiedziałem że to ja i pomyślałem że jest
czadowo. Ed Boon - Tak, czapki już nie ma, została zniszczona przez
jeden z upadków Carlosa i chyba nie widzieliśmy jej od tego czasu
Carlos Pesina - Czy mam czapkę ? Oj nie, ale chciałbym mieć. To
prawdopodobnie jedyna rzecz którą chciał bym mieć. Czuje się naprawdę
wdzięcznie że mogę być częścią Mortal Kombat. To zmieniło moje życie
niesamowicie.
Quan
Chi
Rich
Divizio - Ulubionym charakterem w które się wcielałem był zdecydowanie
Quan Chi. Ed Boon - Quan Chi był naprawdę interesującą postacią
ponieważ, on został stworzony dla gry Mortal Kombat Mythologic, która
był grą przygodową i powstawała w tym samym czasie co Mortal Kombat IV.
Więc uznaliśmy że będzie ciekawie wrzucając go do Mortal Kombat IV.
John Vogel - Nikt nie wie ile Quan Chi ma lat, może w zasadzie mieć
tyle lat ile Zaświaty. Jest zdecydowanie zły. Myślę o nim jako o
największym czarnoksiężniku w świecie Mortal Kombat. Myślę że jest
potężniejszy niż Shang Tsung. Rich Divizio jest fantastyczny jako Quan
Chi. Naprawdę zagrał swoją rolę świetnie.
Onaga
John Vogel - Onaga znany jako Dragon King jest prawowitym
władcą Zaświatów , który został obalony przez Shao Kahna w dawnej historii. Onaga powrócił do życia absorbując ciało Reptile`a. Steve Beran -
Onaga jest głównym bossem w Mortal Kombat Deception. Cała historia owija
się w sumie w okół niego. Ed Boon - Dragon King jest postacią która
ewoluowała z wszystkich części Mortal Kombat. W zakończeniach
ukazywaliśmy Reptile`a który stawał się potężniejszy i silniejszy z
turnieju na turniej. A Deadly Alliance pokazaliśmy jak to ożył Dragon
King zjednoczony paktem z Reptile`m
Smoke
Ed Boon - Smoke pierwszy wyszedł jako duplikator
jak robiliśmy gry arcade. Tak jak Scorpion i Sub-Zero używali tego samego
zestawu obrazków po zmianie kolorów. Ja zawsze lubiłem dodawać ukryte
postacie w ostatnich minutach o których nikt nic nie wiedział, tak było w
przypadku Smoke i Jade. Były to alternatywne postacie do Sub-Zero i
Mileeny. Steve Beran - Ma wiele fajnych ruchów, jak linka
wydobywająca się z jego klatki piersiowej. Przywróciliśmy Smoke`a do
Deception, ponieważ ludzie pytali już od dłuższego czasu o niego. To
jest śmieszne, ponieważ jest wiele fanów Smoke`a jako ninja i równie
wiele Smoke`a jako robota. Więc pomyśleliśmy że dobrym rozwiązaniem
będzie przywrócenie ich obu. Większość wojowników ma dwa odbicia w każdej
grze, więc zadecydowaliśmy, że w Deception Smoke będzie miał dwa odbicia, jedno cybernetyczne, drugie jako ninja.
Shao Kahn
John Vogel -
Shao Kahn był tym wielkim złym w Mortal Kombat. Ed Boon - Shao Kahn
jest jak by na szczycie drabiny tych złych gości w świecie Mortal Kombat.
Był naprawdę bossem bossów. Był tym którego wszyscy starali się zatrzymać
i zniweczyć jego inwazję na Ziemię. I dodatkowo miał ten ruch szarży.
Mało kto dawniej zdawał sobie sprawę że jedynie wystarczyło się schylić
przed tym by mieć darmowy uppercupt. Kiedy już sobie ludzie z tego zdali
sprawę stał się łatwiejszym przeciwnikiem do walki, jednak zanim o tym
się dowiedziano, wydawał się praktycznie nie do pokonania. John
Vogel - Shao Kahn został zabity w Mortal Kombat Deadly Alliance, ale nikt
tak naprawdę nie umarł jeszcze całkowicie w Mortal Kombat.
Shang Tsung
John Vogel -
Shang Tsung, on jest symbolem zła w Mortal Kombat. Jest zawsze dookoła,
myślę że chyba był we wszystkich częściach. Jego zadaniem w Mortal Kombat
I było zwycięstwo w turnieju dla Shao Kahna. John Turk - U Shang
Tsunga zawsze niezwykła była postawa. Bardzo intrygująca, bardzo
odmienna od całej reszty.
Sektor
John Vogel - Sektor jest to cybernetyczny ninja stworzony
przez klan Lin Kuei. Na początku rozkazami Sektora były: Odnaleźć i
zniszczyć Sub-Zero, po tym stworzył swój własny klan cybernetycznych
ninja. W pewnym momencie porywa Tavena, po to by się dowiedzieć co Taven
wie o misji. Steve Beran - Sektor to wciąż jeden z moich ulubionych
wojowników z Mortal Kombat. Jego design było wzorowane na filmie "Bounty Hounter". Sektor ma wiele super ruchów Ed Boon - Sektor i Cyrax to
roboty które przedstawiliśmy w Mortal Kombat III, byli oni cybernetyczną
alternatywą ninja. Wiecie, dwa charaktery które wyglądają tak samo, ale
mają różne kolory ubioru. Dopóki nie wymyśliliśmy im nazw, nazwaliśmy je
Ketchup i Musztarda, ponieważ byli czerwoni i żółci. I przez długi czas
tak ich nazywaliśmy, aż do czasu kiedy mieliśmy naradę w której to
musieliśmy znaleźć dla nich imiona i dwa imiona które ludzie nienawidzili
mniej to właśnie były Sektor i Cyrax, a teraz nie możemy sobie wyobrazić
ich jako by występowali w innych imionach. Był to jeden z charakterów z
którym najwięcej problemów stanowiło wymyślenie dla niego imienia. Pierworzędnym ruchem Sektora jest rakieta wydobywająca się z klatki
piersiowej, ma również samonaprowadzającą się rakietę w Mortal Kombat III, która śledzi przeciwnika i nie można przed nią uciec. Ma wspaniały teleport.
Sub-Zero
John Turk - Nazywam się John Turk i jestem Sub-Zero. Ed
Boon - Wiecie, zamrażanie w Mortal Kombat I było wielkim hitem i dobrze,
bo ja zawsze byłem fanem ciosów, które dawały by darmowy ruch postaci
atakującej. John Turk - Raz poszedłem do salonu gier i dzieciak grał
właśnie Sub-Zero w Mortal Kombat III i ja stanąłem za nim i on nie był
nawet świadomy tego że postać którą gra stoi właśnie za nim.
Coming
Soon: Sareena, Nitara, NightWolf, Stryker, Sonya, Sindel, Sheeva,
Shujinko, Shinnok, Taven, Tanya.
Podziękowania
dla Adept'a za przetłumaczenie tekstu.
www.mortalkombat.pl - Serwis mortal
Kombat | |
|